«كوكاكولا» تشعل حماس مستخدمي «تويتر»..
نقلا عن فيتو
«كوكاكولا» تشعل حماس مستخدمي «تويتر»..
أثارت
الحملة الدعائية التي أطلقتها شركة «كوكاكولا» ردود فعل واسعة بين مستخدمي
موقع التواصل الاجتماعي «تويتر»، ودشنوا هاشتاج «كوكاكولا أحلي مع..».
وقالت جهاد أبوشادي: «لو بيحبك هيلف على كل سوبر ماركت في مصر علشان يجيب الكان اللي عليها اسمك». وكتب عمر شوقي: «ﺣﻀـﺮﺗﻚ ﻋندﻙ كوكاكولا؟.ـ ﺁﻩ.ـ طيب ﻋاﻭﺯ ﺍﺗﻨﻴﻦ ﻣﺤمد ﻭﺗﻼتة ﺳﻠﻤﻰ ﻭﺷوﻓﻠﻰ أﻳمن ﻭﻟو ﻋﻨدﻙ مي ﻫﺎﺗﻪ».
وقال «أساحبي»: «تخيلوا معايا كده لو كانوا جابو مرتضى منصور ف إعلان كوكاكولا!!.. كوكاكولا أحـلا مع ؟؟! مع أمك.. عارف أمك يلا أمك يا ابن الـ...».
وكتب بودي جمال: «حد يجيبلى كانز كوكاكولا عليها اسمى مثلًا.. هي حاجة تافهة أهى بس تفرح»، وكتب خط الصعيد: «ربنا ع الظالم.. كتبوا نص الأسامى اللي ع كوكب الأرض ونسيوا اسمي».
وقالت «أروى»: «حتى لو كوكاكولا كتبت اسمي رباعي برده مش هشتريها»، وقالت «مَيادة»: «كل سنة كوكاكولا بتصرف دم قلبها على الإعلانات وبرضه كل الناس بتشرب بيبسي.. دول معمولهم عمل».
وأطلقت شركة «كوكاكولا» في مصر حملة «كوكاكولا أحلى مع...»، بداية شهر رمضان، للتشجيع على مشاركة بعضهم البعض الفرحة من خلال تبادل عبوات «كوكاكولا» التي تحمل اسم كل منهم، حيث اختارت الشركة 150 اسمًا الأكثر شيوعًا في مصر وطباعتها بدلًا من شعار منتج «كوكاكولا» على كافة عبواتها.
وقال السيد أحمد نظمى، مدير تسويق «كوكاكولا»: «نسعى دائمًا لنشر الفرحة بين المصريين، لذا أطلقنا هذه الحملة بهدف تشجيع إحساس المشاركة بين المصريين ونشر التقارب والود. والهدف الأساسي من هذه الحملة هو أن نشارك بعضنا البعض عن طريق تبادل العبوات كل باسمه بين الأصدقاء وأفراد العائلة والجيران وبيننا وحتى بين الغرباء».
وقالت جهاد أبوشادي: «لو بيحبك هيلف على كل سوبر ماركت في مصر علشان يجيب الكان اللي عليها اسمك». وكتب عمر شوقي: «ﺣﻀـﺮﺗﻚ ﻋندﻙ كوكاكولا؟.ـ ﺁﻩ.ـ طيب ﻋاﻭﺯ ﺍﺗﻨﻴﻦ ﻣﺤمد ﻭﺗﻼتة ﺳﻠﻤﻰ ﻭﺷوﻓﻠﻰ أﻳمن ﻭﻟو ﻋﻨدﻙ مي ﻫﺎﺗﻪ».
وقال «أساحبي»: «تخيلوا معايا كده لو كانوا جابو مرتضى منصور ف إعلان كوكاكولا!!.. كوكاكولا أحـلا مع ؟؟! مع أمك.. عارف أمك يلا أمك يا ابن الـ...».
وكتب بودي جمال: «حد يجيبلى كانز كوكاكولا عليها اسمى مثلًا.. هي حاجة تافهة أهى بس تفرح»، وكتب خط الصعيد: «ربنا ع الظالم.. كتبوا نص الأسامى اللي ع كوكب الأرض ونسيوا اسمي».
وقالت «أروى»: «حتى لو كوكاكولا كتبت اسمي رباعي برده مش هشتريها»، وقالت «مَيادة»: «كل سنة كوكاكولا بتصرف دم قلبها على الإعلانات وبرضه كل الناس بتشرب بيبسي.. دول معمولهم عمل».
وأطلقت شركة «كوكاكولا» في مصر حملة «كوكاكولا أحلى مع...»، بداية شهر رمضان، للتشجيع على مشاركة بعضهم البعض الفرحة من خلال تبادل عبوات «كوكاكولا» التي تحمل اسم كل منهم، حيث اختارت الشركة 150 اسمًا الأكثر شيوعًا في مصر وطباعتها بدلًا من شعار منتج «كوكاكولا» على كافة عبواتها.
وقال السيد أحمد نظمى، مدير تسويق «كوكاكولا»: «نسعى دائمًا لنشر الفرحة بين المصريين، لذا أطلقنا هذه الحملة بهدف تشجيع إحساس المشاركة بين المصريين ونشر التقارب والود. والهدف الأساسي من هذه الحملة هو أن نشارك بعضنا البعض عن طريق تبادل العبوات كل باسمه بين الأصدقاء وأفراد العائلة والجيران وبيننا وحتى بين الغرباء».
0 التعليقات:
إرسال تعليق